Synpunkter och klagomål

Vi på Aleris vill att du ska känna dig nöjd med den vård du får av oss. Därför är vi glada för din återkoppling eftersom den hjälper oss i vår fortsatta utveckling av verksamheten.

Om du inte är nöjd med den vård du har fått eller tycker att det har skett något felaktigt så är vi tacksamma om du kontaktar oss så snart som möjligt så att vi får möjlighet att reda ut vad som har hänt. Ta kontakt med chefen för enheten där du fick din vård.

Det finns även instanser utanför Aleris som du kan vända dig till med dina synpunkter, till exempel Patientnämnden, IVO (Inspektionen för vård och Omsorg) och LÖF (Regionernas ömsesidiga försäkringsbolag).

Läs mer om dina rättigheter och till vilka instanser du kan vända dig till på 1177 Vårdguiden. Där finner du aktuella kontaktuppgifter.

Har du inte möjlighet att identifiera dig digitalt är du välkommen att kontakta vår administration på telefon 08-560 205 55.

Om sidan

Senast uppdaterad: 2024-11-25

Ansvarig
Jakob Johansson, chefläkare