Synpunkter och klagomål

Vi på Aleris vill att du ska känna dig nöjd med den vård du får av oss. Därför är vi glada för din återkoppling eftersom den hjälper oss i vår fortsatta utveckling av verksamheten.

Om det uppstår något problem under ett besök är vi tacksamma om du kontaktar oss så snart som möjligt så att vi får möjlighet att reda ut vad som har hänt. Ta kontakt med chefen för enheten där du fick din vård.

Det finns även instanser utanför Aleris som du kan vända dig till med dina synpunkter, till exempel Patientnämnden, Patientombud och IVO (Inspektionen för vård och Omsorg). 

Läs mer om dina rättigheter och till vilka instanser du kan vända dig till på 1177 Vårdguiden. Där finner du aktuella kontaktuppgifter.

Har du inte möjlighet att identifiera dig digitalt är du välkommen att kontakta vår administration på telefon 08-560 205 55.

Om sidan

Senast uppdaterad: 2024-11-25

Ansvarig
Jakob Johansson, chefläkare